lördag 20 januari 2007

Helgen

Det här skulle bli en hemmahelg med pyssel, slapp, tv och mys. Det har det blivit också, men jag är redan nu rastlös som attans, skulle nog ha gått på bio i alla fall. :)

Tidigare idag cyklade jag hem till föräldrarna för att hälsa på Pipen. Det var kallt, men annars härligt väder. När jag sen skulle hem var det snöstorm!!! Tack snälla pappa för skjutsen hem. :) När jag nu tittar ut genom fönstret ser det ut som i en sagobok, snön ligger alldeles orörd utanför och det är alldeles tyst.

Dagen tillbringade jag med att klia Pip på magen, grädda våfflor, måla lite på en träask jag fyndat på loppis och diskutera färgkombinationer till lägenheten med mamma. Ganska skönt och trevligt.

Tidigare i veckan var jag på Röda Korsets loppis och hittade en mandelkvarn. Jag har ingen sedan tidigare och kommer antagligen aldrig att behöva använda den. Men den är ju så söt! :) Fläckarna på bordet är föresten målafärg, måste komma ihåg att fixa bordet när jag ändå målar väggarna.

Hoppas ni har en trevlig helg också och kan mysa inomhus så ni slipper snöstormen. :)



106826-313

Lyckades fota Pipgrisen idag. Hon tycker att blixten är extremt obehaglig, så det är inte ofta jag lyckas ta en bild som inte är totalt suddig. ;)

106826-314

Min alldeles egna mandelkvarn. Nu måste jag köpa en hylla att sätta fast den på, så att jag kan ha den framme i mitt nya kök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar