söndag 4 februari 2007

Lite bilder

Som jag tjatat om tidigare så har veckan varit ganska stressig med rivning av tapeter och lister i den nya lägenheten. Den ser just nu värre ut än den gjorde när jag köpte den. *skrattar* Men jag gissar på att det är så det ska vara under en renovering.

Planerna är att måla/tapetsera kök, hall och vardagsrum, samt byta golv i köket och hallen. Vi ska även måla tak, fönster- och dörrfoder och byta handtag och liknande. Puha! Dörrarna ska även slipas och målas om likaså garderoberna i hallen.
Jag är inte supernöjd med de nuvarande köksluckorna, men de får vara tillsvidare, likaså toalett och sovrum. De är relativt nyrenoverade och ljusa, så jag börjar med det som jag inte kan tänka mig att se varenda dag. ;) Vi har redan köpt tapeter och färg, mer om det kommer senare.


106826-352

Vardagsrummet stoltserade med vita strukturtapeter från 80-talet. Det tog mig en hel dag att riva ner dem och till min stora förskräckelse så hittade jag både grön och orange tapetväv under, så nu har vi bestämt oss för att tapetsera istället för att måla som var ursprungsplanen.

106826-351

Lägenheten är från 60-talet, så den typiska tubmodellen i vardagsrummet blir en liten utmaning att möblera hemtrevligt och lite lantligt. Men det ska gå. :)

106826-349

Köket har relativt nya skåpluckor, keramikspis och sprillans nytt kylskåp. Däremot är jordgubbstapeten och 70-talsgolvet absolut inget som jag gillar. :) Så här är det renovering som väntar.

106826-350

Japp, så här många sopsäcker fyllde jag under en eftermiddag, fyllda med strukturtapeter från hall och vardagsrum. Vad jag älskar att renovera! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar