fredag 30 januari 2009

a bunny in my frame

Jag har en vän som flyttade in hos mig för ett par månader sedan. Han är lite speciell, för han har svårt att bestämma sig vart han ska hålla till. I bland hittar jag honom på hallbordet, ibland inne i pysselrummet...ja faktiskt, just nu har han kommit och satt sig bredvid mig i soffan. Men vart han än dyker upp så får han mig att le, den lille Herr Kanin.






Inspirationen tlll att göra Herr Kanin hittade jag hos Du Buh Du Designs som tillverkar de mest underbara dockor.

Min lilla vän är gjord av lätt självtorkande lera. Jag skulpterade helt enkelt en mask efter en porslinskanin som mall. Sedan när den var torkad och målad limmade jag fast honom på en bit papp som jag också målat för att få dit rosa polkagrismönster. Hittade en loppisram som fick två lager svart färg och tidipidupim....Herr Kanin flyttade äntligen hem till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar