söndag 15 februari 2009

Duktiga jag och muffins




Idag har jag varit världens duktigaste Ninus! *självskryt är bra* Länge, och då menar jag läääääääänge, har jag haft tankar på att städa mitt källarförråd. Men det är ju så tråkigt, visst. Men så idag fick jag mig ett duktighetsryck och har nu tillbringat två svettiga timmar med plock och tunga lyft. Om jag säger att det var proppfullt så skojar jag inte, alls. För att överhuvudtaget kunna ta mig in fick jag först lyfta ut 5 stycken svarta sopsäckar fulla med kläder, ett sängbord från 50-talet, en gammal symaskin med bord, några tavlor och annat löst smått och gott. Men efter lite organiserande och mycket mycket tålamod är mitt källarförråd nu ett mönster av präktighet. Oj vad jag är stolt! Och ja Teija, det finns tonvis med kläder, bara att komma att hämta. ;)

Nu ska jag åka iväg till mamma och Pipgrisen en sväng och sedan hem för att baka muffins. Jag har varit sugen på det hela helgen men inte kommit mig för. Tänkte passa på att prova min "nya" spritts som jag köpte på loppis för några veckor sedan.

Det har varit kalas, melodifestival och allmänt flum från min sida. Så det kanske är lika bra att jag leker hemmafru idag, inte en dag förtidigt skulle mina nära och kära säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar