tisdag 24 mars 2009

Knubbiga rosetter



Solen skiner in genom fönstret, härligt! Själv sitter jag och snorar och snyter mig hela tiden, inte fullt lika härligt. Nåja, jag kan inte klaga. Idag sålde jag ett av mina nya armband på under en timme efter att jag lagt ut dem på Etsy. Hurra!

Annars har det varit ganska lungna puckar här. Helgen gick väldigt lungt och fridfullt till, kanske berodde på att jag höll mig hemma och åt lakrtits och inte var ute och busade. ;) Tänkte ta igen det nästa helg då jag har stora planer på att besöka Petra i Kumla och inspektera hennes nya lägenhet. Hoppas jag hinner piggna till mig lite bara.

Nej uff vilket gnäll det var på mig nu då! Tror det beror på loppisabstinens också, vet ni, jag har inte varit på loppis på TVÅ VECKOR! Snälla nån! Egentligen hade jag tänkt ta igen det idag, men nu ligger jag istället i soffan och kikar på dåliga tv-serier. Mina fingrar kliar efter att få känna och pilla på vitt porslin, shabbiga tavelramar och gamla möbler!

Bilderna är på några små knubbiga rosetter jag sydde för skojs skull av Tildatyg förra veckan. Kul att komma igång med symaskinen igen, även om det är enbart för mindre projekt än så länge. Ibland känns det som hundra år sedan jag jobbade som textillärare, för jag syr nästan aldrig.

Just ja, pysselhörnan är inte klar än, jag däckade i förkylning istället. Men så fort jag blir piggare, då ni! Då ska ni få se på Sveriges kanske minsta och rörigaste pysselrum. tihi Men det är åtminstone mitt, så jag är glad och nöjd!

Kram så länge!

Nina

8 kommentarer:

  1. Du fick mej att vilja börja pyssla nu på stört! =D Skit söta rosetter! kram angelica

    SvaraRadera
  2. Ahhh!Vilka söta rosetter!!
    Förstår precis vad du menar med loppissuget*skrattar*
    Var bara tvungen att kika förbi en i går!

    Hoppas att du är piggare nu och slipper jobbiga förkylningar!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Oh ja ha 4 par jeans du kan få sy in om du saknar o sy =O) ja visst hitta 3 st till i garderoben som jag vuxit i =O( NINA:de fladdrar =O)Lotta

    SvaraRadera
  4. Gu va söta.. duktig du är

    SvaraRadera
  5. Så söta =) Krya på dig!

    SvaraRadera
  6. Vilka söta rosetter. Så då ska du ut och busa i helgen då :) Ha det så trevligt med busandet bara,kram Katta

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Vilka supersöta rosetter. :)

    Ha det bra i helgen
    /Johanna

    SvaraRadera